Eila

Kuva Annika Leppänen

Olen Metsävainion Eila Keminmaalta. Pumit ja koiraharrastus täyttää minun elämän! Kasvatan
pumeja, olen Lapin Kennelpiirin sihteeri ja näyttelyohjaaja, kehätoimitsija ja rallytoko
koetoimitsija. Lisäksi kuulun Unkarinpaimenkoirat ry:n jalostustoimikuntaan ja vuoden 2020 alusta olen ollut pumit ry:n hallituksen jäsen sekä varapuheenjohtaja. Pumit ry:n jalostustoimikunnan jäsenenä olen ollut parisen vuotta. Lisäksi olen Suomen Kennelliiton valtuuston jäsen.
Koulutukseltani olen terveystieteiden maisteri.

Ketkä ja montako
Kotonani asustaa 9 pumin lisäksi oikein hyväksi koiranhoitajaksi oppinut mieheni Tapio.

Milloin
Ensimmäinen pumi tuli kotiini vuonna 1986. Olin jo jonkin aikaa etsinyt itselleni pumia, mutta
siihen aikaan oli vähän pentueita ja jouduin odottelemaan. Muistan, että missään nimessä en
halunnut vaaleaa koiraa, mutta loppujen lopuksi kävi niin, että pieni fako koira meille tuli.
Ensimmäinen pumipentue syntyi Napos – kenneliini vuonna 1988.

Pumit ry:n hallitukseen halusin lähteä mukaan nyt, kun koen, että minulla on tällä hetkellä aidosti aikaa pumien asioiden hoitamiseen. Haluan säilyttää pumin pumina!

Olen itse luonteeltani päättäväinen ja perusteellinen sekä tiedonhaluinen. Haluan perustaa
päätökseni faktoihin ja haluan että asiat tehdään oikein.

Uskon, että pitkä kokemukseni pumirodun kanssa ja suhteeni ulkomaisiin pumikasvattajiin on
tuonut tietoa, jota voidaan hyödyntää. Lisäksi kokemukseni ja verkostoitumiseni
koiraharrastuksessa on tuonut laajempaa näkökulmaa asioihin.